Monday 14 May 2012

15 May 2012

Salam, taun nie aku sambut bedday aku yg ke 22..as usual my bdday xdelah best sgt, taun nie bedday aku penoh dgn tangisan, was bad but aku terima dah mmg tertulis camni..ape yg aku impikan n imagine xtercapai, taun nie aku celebrate alone dekat rumah sorg2...aku sedih sgt2 tgok org laen happy sedangkan aku kt cnie menangis...arini paan clarinet offer aku perform composition die bertajuk SANG SADIS, the story pasal seseorang nie sukakan perkara yang menyakiti fizikal dan perasaan die, n aku rasa sang sadis ni aku, tdi aku jumpe paan tok try baca puisi nie dan diiringi muzik gamelan...naturally mata aku berjurai, aku xpnah rasa seikhlas nie...puisi sangat2 sedih, umpama hidup segan mati tak mahu...bila cinta terbalas atau org dipuja adalah hak org laen, aku kt cnie umpama menjerut leher aku dgn tali gantung...aku biakan diri aku derita, atas keikhlasan aku..yg mmbawak aku ke lembah derita...hanya Allah yg tau betapa hebat tamparan yg aku alami...

Aku membuka hati aku sepenuhnya, but bile dah terbuka...dia biarkan..sbb die sendiri terjerat dgn perbuatannya, dia hanya boleh tgok penderitaan aku sambil dibuai dan menikmati kasih sayangnya bersama yang laen...makin aku teruk menangis makin lebarlah senyuman di bibir mereka...Sang sadis macam aku nie...umpama wayang yg tiada penonton...hanyut di dunia sendiri...arini aku dilahirkan dan harini juga aku mati...apa yg aku kerjakan slame nie...umpama abu..bile ditiup musnahlah berderai...

SANG SADIS

Berkunjung dari laman yg tenang
Menyimpan hasrat menebal mimpi
Berharap kasih cinta seorang
Berdakap sayang bukanlah dihati

Melapang jiwa menadah terima
Pupuk si manja walau berkaku
Rindu berbisik ingin bersama
berdegup laju bukannya tulus

Semakin hebat  mengucap janji
Memujuk lembut bersusun kata
Kerana kehendak terhiris hati
tidak penuhi menjerut makna

Bayangannya mengusik ilusi
Berpesan jangan takutnya hilang
Tak sanggup melihat memakan diri
Dalam diam di kejar bimbang

Sang sadis tiba merasuk diri
Mencari salah bila membenci
Mengguris rasa mengalir arimata
Memeliki kasih tapi bukan hatinya


:'(

No comments:

Post a Comment